Пайдалуу жана кызыктуу

Авиа билет деген эмне?

Авиабилет-белгиленген үлгүдө катталган документ түрүндөгү авиакомпания менен жүргүнчүнүн ортосундагы абада жүргүнчүлөрдү ташуу кызматын көрсөтүү укугун берүүчү ташуу келишими. Билет көзөмөл каражаты болуп саналат жана учуп кетердин алдында милдеттүү түрдө катталууга тийиш, каттоодон өткөндөн кийин жүргүнчү учакка отургузуу талонун алат, ал учуу аяктаганга чейин жана жүгүн алганга чейин сакталууга тийиш.

Экономика / Бизнес / Биринчи класс

Үч тейлөө классы бар: биринчи класс, бизнес жана эконом. Алар учуудагы ыңгайлуулугу жана тейлөөсү менен айырмаланат. Эконом класста авиакомпания эң арзан баада орундарды берет. Бизнес-класс салонунда жакшыртылган орундар жана учакта тамактануу жана кызматтардын кеңири катары камсыз кылынат. Биринчи класс андан дагы ыңгайлуу жана негизинен алыскы каттамдарда колдонулат. Биринчи класстын кабинасындагы креслолор дээрлик 180 градуска айланат. Бул класста сиз каалаган тамак-аш тизмесин, кино, музыка ж.б. тапшырык кыла аласыз.

Кантип арзан авиа билет сатып алууга болот?

* билетти күтүлгөн учуу күнүнөн 14 күндөн 30 күнгө чейин алдын ала сатып алыңыз, анткени эң арзан баада билеттер биринчи сатып алынат;

*эки тарапка билеттерди сатып алгыла, бул каттамдарды бир авиакомпания аткарганы жакшы;

* билетти которулуп түшүү (пересадка) менен сатып алсаңыз болот, адатта мындай каттамдар түз рейске караганда арзаныраак болот;

*Жекшембинин эрежеси - кайтуу учуу билет жакынкы жекшембиден эрте болбошу керек;

*ачык (белгисиз) учуу датасы бар билеттер белгилүү бир күнгө караганда бир топ кымбатыраак;

*социалдык тармактардагы баракчаларыбызда авиакомпаниялардын акцияларына, сезондук арзандатууларына жана атайын сунуштарына көз салыңыз (Инстаграмга шилтеме)

Тарифти колдонуу эрежелери

Арзан авиабилет сатып алууда төмөнкүлөрдү эске алыңыз:

*эреже катары, эң арзан баада жана багажы жок билеттер өзгөртүлүүгө жана кайтарылууга жатпайт (рейстин токтотулушу же жагымсыз аба ырайын албаганда);

*билетте учуу күнүн өзгөртүү үчүн 50-100 долларга жакын айып салынышы мүмкүн;

*Эгер сиз ыңгайлуулукту жактырсаңыз жана убакытты үнөмдөөнү кааласаңыз, анда түз рейске кымбатыраак билет сатып алганыңыз оң.

Бала жалгыз уча алабы?

Жалгыз саякаттаган бала жаш жүргүнчү болуп саналат. Ар бир авиакомпаниянын коштоосуз жашы жете элек балдарды ташуу боюнча өзүнүн эрежелери бар. Эгерде брондолгон каттамда коштоосуз балдарга уруксат берилсе, анда агент брондогондо бала жалгыз учуп жаткандыгы тууралуу маалыматты киргизиши керек. Ташуу үчүн эки ата-эненин тең нотариалдык макулдугу талап кылынат. Андан кийин аэропортто 3 нускада акт түзүлүп, анда баланы ким узатып, ким тосуп алганы жазылат. 1- нускасы узаткан адамга, 2-авиакомпаниянын кызматкерине, 3- нускасы келгенден кийин тосуп алган адамга берилет.

Жаныбарлар менен кантип учууга болот?

Учактын бортунда жаныбарды ташуу адамга караганда алда канча кыйын. Алдын ала паспорт, эмдөө жана бардык маалым каттарды жасаш керек. Ар бир авиакомпаниянын жаныбарларды ташуу боюнча өзүнүн талаптары бар, андыктан мындай өтүнүч менен биз менен тез арада байланышыңыз. Эң биринчи төмөнкү маалымат керек болот: жаныбардын тукуму, салмагы жана капас менен бирге өлчөмү.

Чекин / check-in деген эмне?

Check – in (Каттоо) – адамдардын аэропортко, мейманканага, ооруканага, деңиз портуна же иш-чарага келгенин жарыялоо процесси.

Жол жүктү кантип сактоо керек?

Сиз катталып, жол жүгүңүздү тапшыргандан кийин буюмдарыңыз багаж бөлүмүнө жөнөтүлөт. Конвейерлердин лабиринти аркылуу алар учуу учун жук жүктөлүүчү жерге келишет. Конвейерлердеги сканерлер керектүү багажды кайда жөнөтүүнү автоматтык түрдө аныкташат: алар багаждын биркаларынан штрих-коддорду окушат. Багаждык бөлүмдө сапар, учакка жүктөө, учуп келүү аэропортунда түшүрүү жана сиз менен кайра кошулуу көйгөйсүз болушу үчүн кеңештерибизди аткарыңыз.

*Жүгүңүздү кылдаттык менен чогултуңуз. Кулаганда жабыркап калбагандай кылып буюмдарды чемоданга же жон баштыкка салыңыз. Морт жана учтуу нерселерди өзүнөн өзү сынып калбашы жана айланасындагы нерселерди бузуп албашы үчүн кийимге же көбүкчөлүү пленка менен орогула. Сумканы ашыкча салбаңыз, анткени кездеме жыртылат же сыдырма жарылып кетет. Чыгып турган курларды жана салмоорлорду конвейерде эч нерсеге кармалып калбашы үчүн бекем бекитүү жакшы.

*Жарык чемоданды тандаңыз. Туристтердин кызыл жон баштыктары, эстен кеткис чемодандар, чаар сумка – жүк канчалык адаттан тыш болсо, аны башка жүргүнчү жаңылып алып кетүү ыктымалы ошончолук аз болот.

* Чемодандан штрих-коддор бар эски багаж биркаларын алып салыңыз. Каттоо пунктунда авиакомпаниянын кызматкери рюкзакка же чемоданга жүк белгисин чаптайт. Эгерде сумкада буга чейинки каттамдардын биркалары болсо, анда автоматтык сорттоо системасы адашып, буюмдарыңызды кошумча кол менен текшерүүгө (бул жерже учакка кечигип калуу да мүмкүн) же башка рейске жөнөтүшү мүмкүн. Баардыгы ойдогудай болушу үчүн багажыңызды тапшыруудан мурун мурунку каттамдардагы биркаларды алып салыңыз.

*Аты-жөнүңүз жана телефон номериңиз менен бирканы бекитиңиз. Кол жүгүңүзгө керектүү буюмдарыңызды алыңыз. Жүк жок болуп калуу мүмкүнчүлүгү аз, бирок ал бар. Ошондуктан, ишенимдүүлүк үчүн кол жүгүнө абдан керектүү жана баалуу нерселерди алып алыңыз. Акча, документтер, зер буюмдар жана маанилүү дарылар - мунун баары сиз менен болушу керек. Байланышсыз калбоо үчүн салонго гаджеттердин кубаттоо каражаттарын да алып келиңи.

*Каттоо үчүн эрте келиңиз.

*Эгер сиз которулуп түшүү менен учуп жатсаңыз, багажыңызды акыркы баруучу жериңизге чейин каттап алыңыз.

All INCLUSIVE кантип пайда болгон?

Эң популярдуу версияда 50-жылдары бельгиялык дарыгер Жерард Блиц ушундай системаны Club Med пансионатында киргизүүнү сунуш кылганы айтылат. Досу менен бирге ал Club Med - Майоркадагы (Испания) саман (сөзмө-сөз) лагерин уюштурган, анда 16 миң франкка жалпы дасторкон, спорттук жана массалык оюн-зоок конокторду күтүп турган. Club Med убакыттын өтүшү менен курорттордун тармагына айланган. Идеяга АКШдагы финансылык кризис түрткү болгон. Кандай кызыктай көрүнсө да, үнөмдөө үчүн эс алуудан баш тарткан үй-бүлөлөр бир эле учурда бардык нерселер үчүн көбүрөөк акча төлөөгө даяр болушкан. Иштер уланып, 60-жылдары Кариб деңизиндеги дээрлик бардык мейманканалар мындай иштөө режимине өтүштү, ал күнүнө үч маал тамактанууну, суусундуктарды камтыды, алардын ассортименти мейманкананын классына жараша болгон, ошондой эле көңүл ачуунун кандайдыр бир түрүн жана кээ бир учурларда америкалык жүрөккө жылуу сүйкүмдүү чайпулдарды да камтыган. Көп өтпөй, круиздик кемелер all inclusive өтүштү, ал жерде жаңылык гүлдөдү – анткени мындай лайнерлерде эс алуучулар иш жүзүндө жашашат, кээде байлап жашашат да. Бүгүнкү күндө деңиз бар жерде гана эмес, дээрлик бардык жерде "баарын камтыган" системасы көнүмүш болуп калды.